zaterdag 9 juni 2018

Nog een nachtje slapen....

Nog een nachtje slapen. En misschien is ergens in Nederland iemand dan wel miljonair geworden. Iemand die misschien dacht, dat overkomt mij nooit. De trekking van de staatsloterij, daar heb ik het over. 17 miljoen euro.... moet je eens bedenken wat je daarmee kunt doen.....Met z'n allen vinden we het normaal dat dat geld naar 1 of misschien 5 personen gaat. Ik blijf het altijd raar vinden, mensen die geld hebben om een lot te kopen en dus geld genoeg hebben - en ja wat voor de een genoeg is is voor de andere te weinig - hebben kans op nog meer geld. Degenen die het goed zouden kunnen gebruiken omdat ze het niet breed hebben, hebben dus ook geen geld voor een lot en maken dus ook geen kans.

Daarmee ben ik weer aanbeland bij iets wat mij opvalt, hoe geld weer een allesbepalende rol speelt, het geeft je een kans of ontneemt je die, al naar gelang je geld hebt of niet. Geld maakt dus geld en wij denken veelal nog steeds dat geld gelukkig maakt. Ik ook trouwens, hoewel, niet zozeer dat geld want voor mijzelf heb ik niet zoveel nodig. Maar ik weet zeker dat als mijn droom uitkomt ik de gelukkigste persoon op aarde ben. Omdat ik dan elke dag mag doen waar ik in geloof en waar ik achter sta, namelijk het helpen, begeleiden en ondersteunen van een nieuwe generatie kinderen die kwetsbaar en tegelijk oersterk zijn.

Ik heb dus ook een staatslot en ik heb het universum gevraagd mij te steunen, doe ik wel vaker trouwens, maar geld is een dingetje waar ook daar de meningen over verdeeld zijn denk ik. Daarom wil ik benadrukken dat dit geld niet voor mij persoonlijk is, dat ik niet van plan ben er een mooi huis, dure auto, verre vakantie en dure spullen van te kopen. Degenen die mij kennen weten trouwens dat een groot huis niet aan mij besteed is...wie gaat dat allemaal opruimen en poetsen!? Dat geld investeer ik in mijn droom en daarvan gaan veel, heel veel meer mensen dan 1 of 5 personen van profiteren. Natuurlijk bestaat er ook een kans dat ik met mijn lot helemaal niets win. Dat betekent niet dat ik mijn droom dan opgeef, het zal dan hooguit iets langer duren en de kans op mijn mooie droomlocatie wordt dan echt heel klein. Maar goed, nog een nachtje slapen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten