vrijdag 8 juni 2018

Loslaten en leren

De laatste blog is van 2 dagen terug. Zeker niet stilgezeten in die tijd en daarnaast ook dingen ervaren die mij alleen maar meer overtuigen van het pad wat ik ben ingeslagen. Meer en meer merk ik dat er mensen in mijn omgeving zijn die direct of indirect te maken hebben met waar ik nu mee bezig ben en totaal anders in het leven staan dan ik. Gelukkig staan daar ook mensen tegenover met dezelfde energie en nieuwe mensen die ik ontmoet.

Meer en meer ben ik ervan overtuigd dat je rijk wordt van delen. Niet rijk in geld, dat moge duidelijk zijn maar wel rijk in kansen, mogelijkheden en de invulling van ons leven. Ik deel om mensen te laten ervaren wat ik ook ervaar en ben dan soms ook helemaal uit het veld geslagen als mijn intenties heel anders worden ervaren of tegen mij gebruikt worden. Dat en het feit dat we gewoon even heel praktisch een ziekenhuisopname van de oudste hadden heeft deze 2 dagen stilte veroorzaakt.

Mijn droom dus en het pad wat ik ben ingeslagen. Ik heb al verteld over mijn 2 geweldige jongens, mijn (werk)ervaring en waar ik tot nu toe mee bezig ben geweest. In mijn droom komt alles samen en krijg ik de kansen en mogelijkheden om de reden dat alles uit het verleden op mijn pad is gekomen om te zetten in daadkracht, hulp en een verdere invulling van mijn leven. Dat en die energie kwam samen op die ene mooie locatie. Daar zou ik met paarden kinderen kunnen helpen aarden, leren, communiceren en tegelijk werken aan de groei van mijn eigen kinderen. Daar zou ik een bijdrage leveren om deze kinderen een plek te geven in de maatschappij en daar zou de maatschappij ook de mogelijkheid krijgen te leren van deze kinderen. En het zou niet afhankelijk zijn van geld, (zorg)indicaties of welke belemmerende factor dan ook. Het zou alleen gaan om hulp geven, hulp krijgen en een dagelijkse invulling van mijn leven en dat van mijn gezinnetje. Dat is namelijk mijn droom, dat we verder kunnen kijken dan de kosten, verder kunnen kijken dan het geld en tevreden zijn met "a way of life". In mijn droom heb ik de beschikking over een locatie met zoveel positieve energie, zoveel mogelijkheden, rust en ruimte dat ik met mijn huidige ervaring en de kennis die ik nog ga opdoen heel veel gezinnen kan gaan helpen. Gewoon omdat het kan en het goed is.

Er staat nog geen bordje te koop op die locatie, noch is mijn droom ervan afhankelijk. Ik ga dus gewoon door, heb me ingeschreven voor een opleiding en kan niet wachten mijn plannen te gaan delen. Daarnaast ga ik afscheid nemen van zaken en mensen die mij daarin belemmeren of die mijn bedoelingen anders opvatten. Dat vind ik best spannend, loslaten, maar het is wel nodig om andere dingen te kunnen vasthouden. Mocht je je trouwens afvragen waarom ik die geweldige locatie niet "gewoon" gekocht heb.... ik heb er het geld niet voor en toch laat ik me daardoor niet weerhouden. Ik weet zeker dat deze plek er gaat komen en dat de oplossing voor het gebrek aan geld komt. Ik heb namelijk meer te bieden dan ik tot nu toe doe maar bovenal hebben mijn kinderen dat en ik zal er alles aan doen om hen de mogelijkheden te geven een verschil te kunnen maken!

Droom je met me verder?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten