maandag 9 juli 2018

Een logische eerste stap....

Er komt nog veel bij kijken en op dit moment probeer ik een logisch stappenplan te maken. Want degene die mij kennen weten dat ik er altijd vol inga en het gevaar is nu dat ik verzand in mijn eigen ideeën en plannen. In mijn hoofd is het al klaar en heb ik gezien hoeveel mensen, kinderen, gezinnen ik blij kan gaan maken. In de praktijk zijn er natuurlijk nog wat "praktische" uitdagingen: locatie, geld, benodigdheden. Heb al verschillende crowdfunding sites bekeken, een oproep op Facebook overwogen voor een locatie, studies voor de benodigde papiertjes om straks ook als geregistreerd zorgaanbieder aan de slag te kunnen. Maar bij dit alles rijst de vraag....maar wat wil ik dan echt, uiteindelijk is de zoektocht begonnen naar "a way of life" voor mijn gezin, mijn kinderen. Hoe voorkom ik dat ik nu zo opgeslokt wordt door mijn plannen dat zij en hun behoefte naar de achtergrond verdwijnen?

Mijn diepste wens is om dit samen met mijn gezin op te bouwen, letterlijk en figuurlijk, steen voor steen. Nog steeds staat daar die mooie, compleet vervallen boerderij op die unieke locatie met alle juiste energie. Zie ik ons als gezin deze plek steen voor steen opbouwen en geschikt maken voor het werk wat op ons wacht: gezinnen helpen vanuit de Horse Boy Method en alles wat daar nog verder bij komt want echt, wat een mooi programma en wat een geweldige filosofie. Het kan toch niet zo zijn dat geld het enige is wat ons tegenhoudt? 1 miljoen bij elkaar crowdfunden is wellicht te hoog gegrepen maar zolang ik het niet probeer gaat het zeker niet lukken.


We beginnen in kleine stapjes, ik ga starten met het evaluatieproces maar ook daarvoor zal ik eerst op zoek moeten naar een geschikte locatie, paard, benodigdheden. Daar lopen al wat lijntjes voor die ik in de komende weken verder ga verkennen maar daarnaast zijn alle suggesties en is alle hulp welkom.
De zoektocht is begonnen: een veilige, natuurlijke omgeving om te kunnen werken, een geschikt paard, het juiste harnachement. Drie dingen op mijn verlanglijstje om te kunnen beginnen. Zie hiernaast toch nog maar eens hoe mijn droomplek eruit ziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten